Tuesday, September 21, 2010

berbuka berpuasa..

yea2..akhirnya.. aku sapai juga kat kg halaman aku
bertolak lam 10.40 malam kot
dengan menaiki bas sekolah yg sangat dingin tahap beku aircond dia
naseb bek bas tu bas baru..xkira la bas sekolah kew bas kilang kew jji aku dapat balik ckup..hehe
sapai la d hentian bas kuala terengganu pada jam 8pagi..
yewla xkn sapai kat hentian putra lak kn..hahaha
tunggu la aku kat situ..menunggu si dia datang mengambil ku..
hahahha..
dengan kebosanan aku menunggu dan menunggu..
tetiba dapat mesej..
ringtone epilog syurga cinta pom berdendang.....one messsage received.. call jap
aku pom kol la sepupu aku
ye kata nk p antar ank dia lu kat buluh gading..
perggghhh menunggu la aku d situ...
aku amik la keputusan untuk ronda2 d atas bustand demi mencari inner syria utk raya 6t
dari 1 kedai ke 1 kedai aku menjelajah..
al maklum la kedai baru nk buka..
tapi xjadi sbb tauke tu lambat sgt aku pom cabut balik la sbb pupu aku dah sapai..

syoknya xterkira dapat berbuka kat umah..
yewla mkn masakan air tangan mak kita kn

hari isnin tu aku ajak la si di keluar berbuka d luar
waaa...selama 20 tahun aku bernafas d atas bumi terengganu...
itulah hari pertama kau keluar bberbuka d luor..
aku sebenarnya plan nk mkn ikan bakar
oleh kerana telah kelewatan..
kitorg berbuka la kat kedai mkn area2 kuala ibai
terjupe ngan pemain bolasepak trg
maap la saya xknl pom..
si dia yg gtaw..hahha kaki bola sgt ekpom

erm juadah kitorg simple jew
aku pilih utk amik pakej utk 4 orang
ada siakap 3 rasa, kailan ikan masin, belacan, tom yam, daging masak merah, agar2 n nasi 4 pinggan
dengan air tea o ais, jus epal, epal susu n horlicks ais
semuanya rm 67 tunai.. sah sah sah sah sah
hehehe

pahtu kitorg memenruskan perjalanan kitorg kew taman shah bandar
kat situ banyak jualan sempena hari raya
macam2 ada..
baju ..seluar..tudung.. n macam2 la..
harga pom sangat2 berpatutan

aku n member baik aku jalan2..
si dia dan kawan nya membeli belah
aku pom g astaka jap jupew membe lama aku
huhuhuhu
jalan2 kitorg 3 org.. jupe2 ngan si dia dah penuh plastik kat tangan dia
amboi sakan gilew korg yewww..
huhuhu

dah lewat..jam menunjukkan 10 mlm..
kitorg pom ingin bertolak pulang ke rumah
huhs ..bolee plak kete dia wat hal
terpaksa la kami melakonkan watak2 utama n sampingan ..hahha
dengan mgadakan aksi2 tolak menolak kereta
alhamdulillah ketenya hidup kembali
dan selamat lah daku pulang ke rumah ku syurgaku...

***mak aku menunggu dengan rotan d tangannya..
hahahah
aku tipuu jew!
;p




No comments: