Tuesday, August 2, 2011

2nd day ramadhan part 1

okeyh today xde buat apa sangat just amik adik
petang nanti nak amik mama
nak tolong untuk masak juadah berbuka puasa
kebiasaanya lepas je amik adik skola (rehat2 jap)
terus masuk dapur sediakan bahan masakan so 6t mama balik just masak je

on da way nak amik mama
memang akan lalu kat simpang pengadang baru
sebab lalu kot atas tol sebab xnak jam
kat simpang tu memang ada bazar ramadhan

siyes ak xpuas hati kat area bazar tu
jalan yang ada 2 link jadi 1 link..
come on la !!!
cuba korang parking kete korang yg besau2 dan canggih tu betol2 kat tepi
and then jangan sesuka hati behenti tengah2 jalan tu and then bagi signal ke kiri
konon kononnya orang belakang akan tau lah
ko taw x cara ko tu merbahaya sangat sangat
boleh meningkatkan kadar kemalangan.. orang yang sebelah link kiri tu terpaksa mencelah ke link kanan and then mat mat motor mencelah
kalu tersepit macam mana?? ko nak jawab ke kat mak bapak diorang?



okeyh itu satu cerita..
for the next station..
dah selamat amik mak aku..
dah masuk jalan kampong aku..jalan dia mencabar sikit je
sebelah ada parit sebelah xde and yang sebelah ada parit tu la banyak lubang lubang..
jalan tu ibarat ada 2 link la..cukup2 makan la muat bila selisih dengan kereta lain

bila dah masuk tu..ada 2 orang naik beskal
seorang pakcik dan seorang lagi budak kecik yang naik beskal besar
dua dua duduk link kiri
so mesti la aku amik link kanan.
ok dah syok syok bawak, aku pom tekan la pedal minyak nak melepasi beskal budak tu
ok tengah tekan je pedal minyak baru nak naik 50 ke 60 km/h
tetiba budak tu slumber je buat u turn depan kete aku.
huhs mak dia! terkejut aku terus tekan pedal brake sapai bagi hon panjang
oleh kerana aku terkejut dengan tindakan terkejot dia
dan dia juga terkejut dengan hon panjang aku bagi maka
terbabas lah dia termasuk dalam semak
lepas tu aku tengok dia ok je, teros je balik umah
ada la pakcik tu tanya dia.. (sambil stalker guna cermin dalam kete)
tapi aku tak sure tu ayah dia or not

jadilah pengguna yang bijak
selembutsalju

No comments: