Friday, August 5, 2011

5th ramadhan

hari ini jumaat
tiap tiap pagi kebiasaanya
mama akan menggunakan khidmat saya untuk membawa Tbc
ke pasar borong depan rumah

on the ways kat traffic light nk u turn balik
tetiba napak sebuah van
yang pintu pemandu nya terbuka luas
okkeyh saya dah agak sumthings
dan tekaan saya betOl
ni pics yang saya sempat snap semasa
traffic light tu merah





kaca cermin depan van tu bertaburan pecah
kejadian berlaku saya tak tahu apa puncanya






ternampak sebijik beg baju
mungkin ada yang pulang ke kampung
untuk bersahur dan berbuka bersama keluarga di kampong






bila traffic light dah hijau
baru perasaan rupa rupanya
van itu accident dengan sebuah proton saga
tapi tak sempat dah nak snap
saya tengah drive nk buat u turn

proton saga tu hanya kemik di bahangian belakang
tu pom sempat tengok sekilas je
masa traffic light merah
ada kereta sebuah yang menghalang dari nampak kereta saga di hadapan
lagipom mata hanya terarah kepada van yg telah remuk cerminnya
takziah kepada keluarga mangsa


p/s: hati hati dijalan raya
hargai nyawa hanya
kerana ia tiada galang gantinya..


driving by
~Tbc selembutsalju~

No comments: