Tuesday, May 24, 2011

kek hitam


hari itu saya dengan penuh semangat dan berjiwa waja
ingin membuat kek hitam..
saya pom minxx la resepi ni ngan kakak tu
dia bagi bahan2 lepas tu dia cakap campur jew semua
okeyh 1st trying,saya pom cmpur jew semua n putarkan bahan2 tersebut
and then bila masak jadi lembik u!
auw sangat malu bila buat tak jadi
konon2 nk tunjuk terer sangat depan tuutt..
hambeeekkk kaw!
hahahahaha! padan muke
okeyh aku pom msg la noora

sent to noora ==> aku buat kek choc tu lembik
reply by noora ==> ye dop?sian ngat, nanti aku sent kt msg fb tapi lewat sikit
sent to noora ==> ok.. (hoorey2 da dalam hati)

malam tu aku tunggu, tapi xdop plop
the next day noora msg aku kata dia sent da..
okkeyh
jumaat tu lepas g melawat sepupu aku teros g sabasun g beli stok utk sebulan wif my mama
i like! bolee habeskan gaji die..HAHA
aku pom beli la bahan2 utuk buat kek hitam legam




ni bahan bahan dier

bahan A
1 cawang tepong

bahan B
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh esen vanilla
5 biji telor ayam

bahan C
1 cawang minyok tapi mama saya cakap minyak jagung lagi besh so sy guna minyok jagung
1 cawang gula
1 cawang choc van houten
1 cawang susu pekat + air panas


sediakan bahan C dan di panaskan dengan menggunakan api yang sangat kecil dan kacau tanpa henti
bila agak likat dan pekat
ketepikan seketika



sila kepuk bahan B dengan penuh semangat yang waja dengan menggunakan mesin ini..HAHA
guna sapai speed 3 jew.. telor jangan tlmapau kembang
takut nanti cair

setelah itu..
masukkan BAHAN A DAN C secara selang seli kedalam BAHAN B

and bila sebati boleh la KUKUS dengan jayanya.,..


cawang ni saya gunakan untuk sukat bahan2 adunan tadi
maap yew jika anda jadi tetamu di rumah saya
bila minum air tea O ada rasa tepung..HAHAHAH!

ini la hasilnya
bila dah siap d topping (=
dan berjaya di habeskan dengan rasa bangga kurang dari 24jam

sekian
seLAmat mEncuba!

p/s: cara nak cek kek tu dah masak ke belom
cucuk guna garfu, kalu xdew adunan melekat di garfu makanya boleyh selmat dan toyibba untuk di makan dengan lafaz basmalah

dari dapur chef
selembutsalju

No comments: