Monday, May 23, 2011

saya sibok bila di dapur


bila seseorang perempuan masuk ke dapur
siyesly banyak benda nak buat
rasa macam xcukup jew tangan ni nak buat keje2 kat dapur tu.
kalu boleyh nk pinjam je tangan2 sotong2 kurita kat laut tu..HAHAHA






bila aku masuk dapur konfem 4 5 jam kemudian baru keluar g rehat2 kat depan
dapur dan perempuan xdapat di pisahkan
mula mula masuk dapur mesti aku pikir apa aku nk masak apa?
kemas2 dulu apa yang ada dalam sinki
basuh segala pinggan mangkuk can gelas peruik belanga
dah setel kupas la nape nk koyok..HAHA
bawang nk kisar2 dulu ikan wat keluo awal2..
kalu boleh bangun jew tido wt kuo ikan ayam sotong udang dulu
baru cepat nk masak.
buang masa jew nanti kalu nak tunggu dia cair dari freezer tu
tanak nasi dulu rice cooker kan ada
aku penah tanak guna dapur gas,mesti lembik terlebih air HAHA

sambil tu ambil plak segala baju seluar tudung masuk dalam washing machine
masak dulu lauk pauk sementara tunggu washing machine menjalankan tugasnya dengan berhemah
dah siap semua.
jemurkan segala bajubajuan
bese mesti aku akan makan dengan mama, so tunggu la mama balik keje dulu
sementara tu sempat la rehat sebentar

ok mama ku pulang dari kerja
mama ku sudah penat,,HEEHE
hidangkan segala lauk pauk..
makan bersama sama lebih menikmati dari makan seseorang (=
sudah makan, kembali ke sinki membasuh segala penyemak2 di situ..

sangat letih
so hargailah ibu anda bila dia memasak sesungguhnya sangat penat!

cuba fikir sejenak
ibu yang menjadi suri rumah sepenuh masa lagi la penat
tapi semuanya dia tepis demi melihat kuargenya bahagia <3

i love my mama

ikhlas dari
(selembutsalju)

No comments: